Ендодонтія – це частина стоматології, яка використовується для лікування зубів, у яких запалення виникло в області пульпи, тобто в зубному нерві. Пульпа знаходиться всередині зуба, тому цей вид лікування вважається складним, оскільки часто важко дістатися до нерва. Ендодонтичне лікування зазвичай називають лікуванням кореневих каналів. Воно є найефективнішим способом запобігання видаленню зуба. Ця галузь консервативної стоматології у проведеному процесі зосереджується в першу чергу на очищенні зубних каналів, дезінфекції, по можливості їх розширенні та заповненні спеціальною речовиною. Завдяки тому, що нині доступні сучасні технології та методики, під час лікування можна використовувати мікроскоп, анестезію і відмовитися від шкідливих речовин. Для пацієнта це означає менше болю і швидше відновлення здоров’я зубів.
Найпоширенішою причиною запалення пульпи є карієс. Тут слід мати на увазі, що він також може розвиватися непомітно для пацієнта, наприклад під пломбою. На першому етапі карієс проникає у тверду частину зуба, і тоді достатньо запломбувати його. На жаль, у багатьох випадках для такого лікування пізно, оскільки карієс встигає добратися до м’якої частини – пульпи, де виникає запалення. Відсутність реакції означає, що навколо кореня можуть з’явитися гнійні вогнища, а хвороба може охопити навіть кістку навколо зуба. Регулярні огляди у наших спеціалістів позбавлять від ризику розвитку захворювань, навіть тих непомітних змін, які не викликають дискомфорту та болю.

Показання до проведення лікування кореневих каналів

Часто буває, що на перший погляд здоровий зуб потребує лікування кореневих каналів. Зміни, що відбуваються всередині нього, не завжди помітні або викликають біль, тому тільки регулярні огляди можуть забезпечити максимальний захист від втрати зуба. Ендодонтичне лікування застосовують при незворотному запаленні пульпи, значних каріозних ураженнях, некрозі пульпи, а також при переломі зуба. Проведення лікування кореневих каналів також може знадобитися перед процедурою протезування, а саме перед встановленням мостоподібного протеза або коронки. Показанням до такого методу буде запалення периапікальних тканин та у випадку, коли попереднє лікування не принесло результатів або з’явилися ускладнення. До найпоширеніших ознак, пов’язаних із захворюванням пульпи, відносяться:

• спонтанний зубний біль без конкретної причини
  • зубний біль, що виникає при кусанні або полосканні
  • реакція на зміну температури їжі – холодна і тепла
  • набряк
  • зміна кольору інфікованого зуба на більш темний
  • субфебрильні стани на пізній стадії

Хід лікування кореневих каналів

Перед лікуванням кореневих каналів завжди потрібно зробити рентгенівський знімок. Це дозволяє проаналізувати анатомічну будову кореня, а також визначити ступінь ураження та розподіл каналів. Знімок допомагає визначити, чи запальний процес відбувається тільки всередині зуба, чи він поширився також на кістки навколо зуба. У нашій клініці ми використовуємо рентгенівські апарати останнього покоління, які дозволяють робити чіткі, точні знімки та допомагають поставити точний діагноз. Під час процедури дуже важливо повністю видалити слину, оскільки вона може переносити бактерії. Для цього використовується спеціальна гума, яка одягається поверх зуба. Інструментом, який часто використовується під час лікування, є ендометр (кофердам), який дозволяє виміряти довжину каналів.

Етапи ендодонтичного лікування:

1. На підставі рентгенівського знімка та огляду фахівець визначає курс дій

2. Бактерії з пульпи, дентин зі стінок каналів та каріозні зміни усуваються, а канали обробляються за допомогою спеціальних інструментів, якими можна дістатися до дуже звивистих і вузьких каналів

3. Канали розширюються і висушуються, а потім вводиться ущільнююча паста і гутаперча. Це повинно забезпечити герметичний захист від бактерій

4. Завершальним етапом лікування є відновлення коронки зуба. Ця процедура може бути виконана із застосуванням фотополімерних матеріалів або протезних конструкцій.

Мікроскоп в ендодонтичному лікуванні

Рішення у вигляді застосування мікроскопа дали шанс отримувати постійні та передбачувані результати. Лікарі отримали можливість виконувати процедуру з точністю, що дозволяє усунути будь-які помилки чи недосконалості. Робота з кореневими каналами ускладнена через їх нешаблонну структуру, що без використання мікроскопа могло призводити до невдач. У нашій клініці використовуються мікроскопи, які дозволяють збільшити зображення до 20 разів при одночасному освітленні його. Це, у свою чергу, означає точне лікування та уникнення пропуску кореневих каналів. Пристрій знадобиться також у разі необхідності видалення залишених інструментів, а також при складних варіантах захворювань. Наші лікарі використовують мікроскоп у багатьох ситуаціях під час щоденної роботи, тому що це підвищує якість та комфорт виконання процедур. Пацієнти можуть бути впевнені, що лікування проводиться у сприятливих умовах та за найвищими стандартами.